Not known Facts About دیابت کودک

Wiki Article

اگر دیابت نوع ۱ و یا به ندرت، دیابت نوع ۲ یک کودک تشخیص داده نشود ممکن است به کتواسیدوز دیابتی دچار شوند.

شرایط بیمه ش خیلیییییییییییییییییییی سخته.از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر در کمیسیون پزشکی شامل دریافت میشه.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه با هدف ارائه اطلاعات و ابزارهای آنلاین بروز در زمینه های مختلف مربوط به سلامتی و پزشکی برای هموطنان ایجاد شده است.

انتخاب و اجرای رژیم غذایی مناسب با توجه به شرایط کودک و با کمک متخصص تغذیه

از آنجایی که تشخیص علائم ممکن است دشوار باشد، مهم است که بدانید عوامل خطر این بیماری چیست و در صورت داشتن هر کدام برای آزمایش خون به پزشک مراجعه کنید.

با رژیم‌های کم کالری، رژیم‌های کم کربو یا کتوژنیک، ورزش زیاد و رژیم غذایی سالم یا جراحی کاهش وزن می‌توان مقاومت به انسولین را کاهش داد.

هرچند دیابت تیپ ۲ به‌ نسبت نوع یک از سن بالاتری شروع می‌شود، اما احتمال ابتلای کودکان به تیپ دو هم وجود دارد. read more در گذشته دیابت نوع ۲ بیشتر در افراد مسن شایع بود، اما با تغییر سبک زندگی و عادات نامناسب زندگی مدرن، سن ابتلا به این بیماری پایین‌تر آمده است و شاهد بروز بیشتر آن در میان جوانان هستیم.

مقاومت به انسولین یا اختلال حساسیت به انسولین حالتی است که در آن تحمل انسولین در بدن فرد بالا رفته و اثر آن پایین می‌آید. در این حالت بدن به انسولین بیشتری نیاز پیدا می‌کند. با ایجاد مقاومت به انسولین، لوزالمعده انسولین بیشتری برای کنترل قند خون تولید می‌کند در نتیجه میزان انسولین در مبتلایان به دیابت تیپ ۲ بالاتر می‌رود.

از بی تحرکی طولانی مدت خودداری کنید: عدم تحرک برای مدت طولانی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد.

آزمایش قند رندوم یا تصادفی آزمایشی است که در هر ساعتی از روز می‌تواند انجام شود.

دیابت نوع ۲ بدون درمان در جوانان نسبت به بزرگسالان سریعتر پیشرفت می‌کند.

نژاد پر ریسک (آمریکایی بومی، آمریکای لاتین، آمریکایی-آسیایی، جزیره اقیانوس آرام)

این کار سبب تولید مواد شیمیایی بنام کتون می‌شود که می‌تواند در مقادیر بالا سمی باشد. تجمع این مواد شیمیایی سبب کتواسیدوز دیابتی می‌شود و در طی آن بدن سمی می‌شود.

آدرس مطب: تهران، مهرآباد جنوبی، دانشگاه هوایی جنوبی، تفرش شرقی، پلاک 193_ واحد همکف

Report this wiki page